Občas se mě někdo ptá na porod. Jaký byl?

Ten můj poslední, který se odehrál před 18 dny, vnímám jako klidný, hladký a poměrně jemný. Tedy přesně takový, jak jsem si přála.

 

Co vše je ve hře?

Samotnou by mě zajímalo, nakolik je to odraz povahy mé dcerky (zatím se jeví klidná a pohodová. Edit: Po pár dnech se ukázalo, že se umí i pořádně ozvat a zdá se, že i vztekat, tak ještě uvidíme, jak se to s tou její povahou vyvrbí ;)). A nakolik to může být ovlivněno mnou (ať už přípravou, naladěním nebo způsobem života – prý rodíme tak, jak žijeme).

Myslím, že se při porodu nějakým způsobem odrazilo vše zmiňované. A pak určitě ještě něco navíc – něco, čím jsme si potřebovaly (jedna, druhá nebo obě) projít.

 

Podobnost s bioenergetickými cvičeními

Obecně porod přirovnávám k bioenergetickým cvičením. Ty jsou to nejpodobnější, co znám. A i z toho důvodu dle mne na porod nejlépe připravují.

Jde o vědomou práci s napětím a uvolněním skrze dech, příp. hlas a vibrace. Navíc mohou pomoci vizualizace.

A také jde o plynutí. O dovolení, aby námi prošlo to, co právě teď v nás je a chce ven. O provedení cviků, které udává někdo jiný (ve skupině lektor; při porodu dítě, které instruuje tělo), a o vědomé bytí v tom, co je.

 

Osobní zkušenost

Touha co nejlépe se připravit na těhotenství a porod byla má hlavní motivace, proč jsem před šesti lety začala bioenergetická cvičení cvičit pravidelně. Píšu o tom více v článku Jak mi bioenergetická cvičení změnila život.

Více o mém druhém porodu a o tom, jak jsem při něm využívala vizualizace, dech, hlas i vibrace najdete v článku Jak k nám přišel andílek, který začíná zde. (Přímo porodem se zabývá třetí část: Jak jsem málem zaspala porod.)

Co to jsou bioenergetická cvičení a jak se s nimi můžete seznámit se dozvíte na této stránce.

Pavla Kupčo

Žena, matka, psycholožka. Její celoživotní vášní je sebepoznávání a osobní rozvoj. Nejvíc se v tomto směru posunula zásluhou mateřství a bodyterapie. Mateřství jí umožnilo poznat její nežité části, zejména hněv. A bodyterapie jí pomohla ty části přijmout, prožít a transformovat. Na základě své zkušenosti inspiruje i ostatní matky, jak růst spolu se svými dětmi.

Je autorkou e-booku Papiňák pod kontrolou: Jak přestat křičet na své dítě, meditace Dobrá máma a on-line kurzu Jak méně křičet a žít ve větší harmonii se sebou samou i se svými dětmi.

Její příběh si můžete přečíst zde.

Jaký je váš názor a vaše zkušenosti?

comments